Четвер
2017-11-23
10:17 AM
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мультимедійна дошка на уроках математики в 5-6-х класах
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
5 клас [8]
поділ умовний
6 клас [4]
поділ умовний


Для вчителів фізики
Загляніть!!!


Головна » Файли » Позакласні заходи » 5 клас

Науковий інтегрований проект з математики, англійської мови та інформатики
[ Викачати з сервера (5.13Mb) ] 2011-07-16, 5:12 PM

Геометричний матеріал в програмі 5-6 класів займає незначне місце, тому варто розширити знання учнів про геометричні фігури і пропедевтично познайомити їх з таким предметом, як геометрія.

В першому семестрі учні можуть зробили виставку учнівських робіт «Геометричні фігури навколо нас». Учні малюватимуть геометричні фігури в природі і техніці. В другому семестрі 

В другому семестрі учні можуть працювати над проектом, що розширить свої знання не лише з математики, а й з англійської мови і інформатики.

Кожен учень мав виконати 3 індивідуальних завдання:

Індивідуальне завдання №1. Учень отримував бланк з таблицею, в якій було 4 стовпчика. Перший стовпчик це назва математичного терміну англійською мовою, другий – транскрипція, 3 – назва математичного терміну українською мовою, 4 – зображення, що відповідає математичному терміну. Заповнений був лише 3 стовпчик. Тобто, учень мав знайти заданий математичний термін в українсько-англійському словнику, знайти його транскрипцію, вивчити цей термін англійською і зобразити його у четвертому стовпчику. Перші 2 стовпчики і знання термінів англійською перевірялись вчителем англійської мови, четвертий – вчителем математики.

Індивідуальне завдання №2. .Кожному учню було дане завдання знайти якомога більше зрозумілого для нього матеріалу про певну геометричну фігуру і оформити всю цю інформацію на листочку А4.

Індивідуальне завдання №3. Кожному учню давалась вже вибрана інформація про іншу геометричну фігуру і він мав підготувати слайд в Power Point для того, щоб зробити свою доповідь більш наочною.

Звісно виконання третього індивідуального завдання не можливе, якщо учні не вміють створювати презентації. Тому, мені довелося провести 2 уроки ознайомлення з Power Point. В результаті кожен зміг зробити слайд, всі слайди були зібрані мною в одну презентацію і відбувся захист проекту, в кінці якого інші вчителі задавали запитання учням про геометричні фігури. Перед захистом відбулося ще 2 лекції для учнів про геометричні фігури, що дало змогу учням відповісти правильно на більшість питань, що були задані.


Безсмертний Роман

Сьогодні перша конференція нашого 5-1 класу. Тема конференції «Геометричні фігури».

Невдовзі ми будемо брати участь не лише в класних чи ліцейних конференціях, а й у міжнародних. Отож уже зараз ми розпочали вивчати математичні терміни англійською мовою. Кожному з нас було видано бланк, на якому потрібно було заданий математичний термін зобразити графічно, а також записати англійською і вивчити. Тому, протягом проекту деякі математичні терміни ми будемо озвучувати двома мовами.

Найдьонова Алла

На конференції наш клас буде звітувати про виконання наукового проекту. Роботу над проектом ми розпочали ще в першому семестрі. Тоді ми шукали геометричні фігури в природі і техніці, а також намагалися їх зобразити на малюнках. В результаті відбулася виставка наших робіт – «Геометричні фігури навколо нас».

Тепер ми вирішили більше дізнатися про різні геометричні фігури. Почали цікавитися їх різновидами та властивостями.

Безсмертний Рома

Сьогодні ми розкажемо вам про те нове, що ми дізналися про плоскі фігури, а саме – чотирикутники, трикутники, кола і круги. А допоможуть нам у цьому слайди презентації, які ми виготовили також самостійно.Розпочне нашу конференцію перша група, яка шукала цікаві відомості про трикутники. Це:   Марчук Женя;  Мартинко Марина;Найдьонова Алла;  Колесник Рома;     Крячок Настя;        Храмцова Марина;  Цвігун Андрій.

Марчук Женя

Трикутник (triangle) – це замкнена ламана з трьох ланок, або частина площини, обмежена такою ламаною.

Трикутник (замкнена ламана з трьох ланок)– фігура жорстка. Це означає, що три сторони трикутника задають його однозначно. Тобто, існує лише один трикутник з сторонами 3, 4, 5см.

(Демонстрація+слайд)

Мартинко Марина

Але для того, щоб трикутник існував, необхідно, щоб виконувалась нерівність трикутника

Кожна сторона трикутника менша від суми двох інших його сторін. Якщо сторони трикутника а, b, c, то a < b + c, b < a + c,  c < b + c.

(Слайд, див ст. 140 підручника)

Найдьонова Алла

Крім того, є інша властивість трикутника:

Сума всіх кутів трикутника дорівнює 1800.

(Демонстрація+слайд, див ст.. 145-146 підручника)

Колесник Рома

Кожен трикутник має три сторони. Залежно від того, чи є серед сторін рівні розрізняють різносторонні трикутники (scalene triangle), рівнобедрені трикутники (isosceles triangles) та рівносторонні трикутники (equilateral triangle).

Рівносторонній трикутник – це окремий вид рівнобедреного.

(Слайд)

Крячок Настя

Кожен трикутник має три кути; два з них гострі, а третій – гострий, прямий або тупий. Залежно від цього розрізняють гострокутні (acute-angled triangle), прямокутні (right-angled triangle) і тупокутні трикутники (obtuse-angled triangle)

(Слайд)

Храмцова Марина

Прямокутний трикутник (right-angled triangle)

В прямокутному трикутнику, сторони, що утворюють прямий кут називають катетами (cathetus) , а третю сторону гіпотенузою (hypotenuse).

Єгипетський трикутник. Уже кілька тисяч років тому єгиптяни знали, що коли сторони трикутника дорівнюють 3, 4 і 5 одиничним відрізкам, то такий трикутник прямокутний. Землеміри Стародавнього Єгипту для побудови прямого кута ділили мотузку вузлами на 12 рівних частин і кінці зв’язували. Потім мотузку розтягували на землі так, щоб утворився трикутник з сторонами по 3, 4 і 5 поділок. Більший з кутів утвореного трикутника – прямий.

Тому в геометрії трикутник з довжинами сторін 3, 4 і 5 називають єгипетським. Він є прямокутним. Сторони довжини яких 3 і 4 є катетами, а третя – гіпотенузою.

(Демонстрація+слайд)

Цвігун Андрій

And now about area of right-angled triangle. А тепер про площу прямокутного трикутника.

Оскільки два однакових прямокутних трикутника завжди можна розмістити так, що отримаємо прямокутник, то можна зробити висновок, що площа прямокутного трикутника дорівнює половині площі утвореного прямокутника.

Площа прямокутника = добутку довжини і ширини. Отже, площа прямокутного трикутника дорівнює половині добутку двох катетів.

(Слайд)

Мартинко Марина

Для прямокутного трикутника існує теорема Піфагора.

Формулюється вона так: сума квадратів катетів дорівнює квадрату гіпотенузи

Тобто, якщо ми маємо трикутник катети якого 8 см і 6 см, то ми можемо знайти його гіпотенузу.

a2 + b2 = c2; 82 + 62 = c2;      64 + 36 = c2; 

c2  = 100;      c = 10.

Аналогічно можна знайти невідомі катети іншого прямокутного трикутника.

(Слайд)

Найдьонова Алла

Продовжить нашу конференцію група, яка підбирала інформацію про чотирикутники. Це:       Козаченко Володимир;         Гудзенко Олексій;      Коваль Олександра;    Довгань Саша;     Безсмертний Роман;   Бунін Іван;      Венжицька Ліда;       Капранов Віталій; Дорош Таня

Козаченко Володимир

Чотирикутник (quadrangle) – це замкнена ламана з чотирьох ланок, або частина площини обмежена такою ламаною.

Чотирикутник має чотири сторони і чотири кути.

Чотирикутник (замкнена ламана з чотирьох ланок) – фігура не жорстка. Це означає, що чотири сторони чотирикутника не задають його однозначно. Існує безліч різних чотирикутників, сторони яких дорівнюють 5, 6, 7, 8см.

(Слайд+демонстрація)

Гудзенко Олексій

Але для того, щоб чотирикутник існував, необхідно, щоб виконувалась нерівність чотирикутника

Кожна сторона чотирикутника менша від суми трьох інших його сторін.

Якщо сторони чотирикутника а, b, c, d  то

 a < b + c + d, b < a + c + d, c < b + c + d, d < a + b + c.

(Cлайд)

Коваль Олександра

Сума кутів чотирикутника дорівнює 3600. Це пояснюється тим, що завжди чотирикутник можна розбити на 2 трикутника, сума кутів яких дорівнює по 1800. А отже сума кутів чотирикутника дорівнює 3600.

(Демонстрація+слайд)

Довгань Саша

Чотирикутники бувають опуклі (якщо кожен кут менший від розгорнутого) і неопуклі (якщо один з кутів більший за розгорнутий).

Чотирикутники мають 2 пари протилежних кутів і дві пари протилежних сторін.

Діагоналі опуклого чотирикутника перетинаються і обидві лежать у його внутрішній області. Діагоналі неопуклого чотирикутника не перетинаються і лише одна лежить у внутрішній області чотирикутника.

(Слайд)

Безсмертний Рома

Чотирикутник, у якому кожна сторона паралельна протилежній стороні називається паралелограм (parallelogram).

У паралелограма протилежні сторони рівні

Діагоналі перетинаються і в точці перетину діляться навпіл.

Сума будь-яких двох сусідніх кутів дорівнює 1800

Площа паралелограма. Аrea of parallelogram

Проведемо висоти в паралелограмі. Вони розбили паралелограм на прямокутник і два рівних прямокутних трикутники. Перемістивши один з трикутників до іншого і приклавши їх гіпотенузами, отримаємо прямокутник площа якого буде рівна площі паралелограма. Відомо, що площа прямокутника дорівнює добутку довжини на ширину.

Отже, площа паралелограма буде дорівнювати висоті паралелограма помноженій на сторону паралелограма, на яку опущено висоту.

(Слайд)

Венжицька Ліда

Прямокутник(rectangle) – це паралелограм, у якого всі кути прямі.

Отже, прямокутник успадковує всі властивості паралелограма

Кім того володіє ще однією: діагоналі прямокутника рівні.

Довшу сторону прямокутника прийнято називати довжиною, а меншу – шириною.

Периметр прямокутника дорівнює подвоєній сумі довжини і ширини

Площа  прямокутника дорівнює добутку довжини на ширину

(Слайд)

Капранов Віталій

Ромб (rhomb) – це паралелограм, у якого всі сторони рівні.

Ромб успадковує всі властивості паралелограма.

Кім того володіє ще однією: діагоналі у ромбі перетинаються під прямим кутом і є бісектрисами кутів ромба.

Щоб знайти периметр ромба треба сторону ромба помножити на 4.

(Слайд)

Дорош Таня

Квадрат (square) – це прямокутник у якому всі сторони рівні, або ромб у якого всі кути рівні.

Відповідно, квадрат одночасно є прямокутником і ромбом, а отже, успадковує всі властивості прямокутника і ромба.

Периметр квадрата знаходять множачи його сторону на 4.

Площа квадрата дорівнює квадрату його сторони.

(Слайд)

Бунін Іван

Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші не паралельні – трапеція (trapezium).

Паралельні сторони трапеції називають основами, а дві інші – бічними сторонами.

Серед трапецій виділяють рівнобічну трапецію і прямокутну трапецію.

Рівнобічною називають трапецію, у якої бічні сторони рівні.

Прямокутною називають трапецію, один з кутів якої дорівнює 900.

Площу трапеції можна визначити, якщо півсуму основ трапеції помножити на її висоту.

(Слайд)

Найдьонова Алла

Свобода Маша і Тімофєєв Максим  розкажуть про такі фігури як коло і круг.

 

Свобода Маша

Коло (circle) – це геометрична фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від деякої її точки. Цю точку називають центром заданого кола.

Відрізок, який сполучаю будь-яку точку кола з його центром називають радіусом.

Відрізок, що сполучає дві довільні точки кола називають хордою.

Хорда, що проходить через центр кола – діаметр кола. Довжина діаметра вдвічі більша довжини радіуса цього ж кола.

Пряма, яка має з колом лише одну спільну точку називається дотичною до кола.

(Слайд)

Тімофєєв Максим

В зошиті і на дошці коло малюють за допомогою циркуля, а на земельній ділянці можна намалювати коло за допомогою кілочка і мотузки.

Довжина кола можна знайти якщо два радіуси помножити на число

Круг (circle) – це частина площини обмежена колом.

Площу круга можна знайти якщо квадрат радіуса помножити на число

(Слайд)

Безсмертний Роман

Звичайно, ми розглянули не всі фігури. Але ми на цьому не зупиняємось. Ми лише починаємо знайомитись з геометрією. На цьому наша конференція завершена. Дякуємо всім за увагу.

Категорія: 5 клас | Додав: darina
Переглядів: 4282 | Завантажень: 886 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів


Наше опитування
Чи потрібно використовувати мультимедійну дошку на уроках математики в 5-6-х класах і як часто?
Всього відповідей: 351



Любите подорожувати?
Загляніть!!!


Міні-чат


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz