За допомогою мультимедійної дошки активізуються різні органи чуття, що
беруть участь в сприйнятті матеріалу. А оскільки збуджено декілька центрів
головного мозку, то загострюється сприйняття, підвищується концентрація уваги,
покращується розуміння і запам'ятовування матеріалу на уроці. І, як наслідок,
зростає рівень пізнавального інтересу і активізується навчальна діяльність
учнів.
Умови, за яких здійснюється навчально-пізнавальна діяльність учнів на уроці, мають для учнів і вчителів суттєве значення. На працездатність школярів впливають різні чинники. Уведення в навчальний процес нового засобу навчання – мультимедійної дошки – джерело додаткових чинників, що змінюють мікроклімат навчального середовища і технологію навчального процесу. У статті розглянуто деякі з них.
На
основі проведеного аналізу методологічних, психолого-педагогічних і гігієнічних
засад використання мультимедійних технологій у процесі навчання, особливостей
використання мультимедійної дошки на уроках математики в 5 – 6 класах і з урахуванням побудованої дидактичної моделі
відповідної методичної системи навчання нами були встановлені основні методичні
умови ефективного використання мультимедійної дошки в процесі навчання
математики в 5-6 класах.
Сучасна школа покликана навчити учнів
правильно мислити на уроках і у повсякденному житті. Наука яка вивчає форми і
закони правильного мислення - логіка.
Майже всі люди в певній мірі можуть логічно мислити, бо таке мислення
формується в процесі життєвого досвіду з дитинства. Але для успішної діяльності
у сучасному житті особистість повинна мати добре розвинуте логічне мислення. В
Україні поки немає такого навчального предмету як логіка (хоч був з 1947 до
1956). Але вже з’явився
факультативний курс «Логіка» для 5-9 класів (курс за вибором), програма якого
затверджена міністерством науки і освіти України
Особливістю сучасних дітей є те, що вони дуже рано починають отримувати
відомості з різних електронних джерел: телевізорів, DVD програвачів, відеомагнітофонів, комп'ютерів, мобільних телефонів тощо.
Зображення з екранів електронних засобів малюки сприймають простіше і швидше,
ніж дорослі.
Ретроспективний аналіз
використання «дошки» для навчання.
Дошка – слово запозичене в праслов’янську мову з латинської, походить від
латинського discus – «круг, блюдо». Це вказує на те, що зароджувалася дошка як
засіб для горизонтального унаочнення навчального матеріалу. Про це свідчать
різноманітні зображення давніх навчальних дошок. Ймовірно до винайдення
спеціальних дошок для навчання використовувалися об’єкти навколишнього
середовища, створені природою – стіни печери, пісок, скелі.
На прикладі
одного уроку з математики в 5 класі на тему «Відсотки» покажемо, як можна провести
урок, не лише цікавий для всіх учнів, а й корисний. Урок передбачає використання мультимедійної дошки.
Презентацію до цього урока можна знайти в розділі "Каталог файлів".
Мета статті – розкрити ефективність використання мультимедійної
дошки на уроках повторення, систематизації й узагальнення знань з математики в
5-х класах.
Проблема гіперактивності постає все дедалі гостріше в соціумі та й в освітній сфері. Зараз багато говорять про інклюзивне навчання учнів (учні з деякими вадами навчаються разом зі звичайними учнями в тих самих умовах). В цій статті розглядається як за допомогою мультимедійної дошки можна організувати роботу на уроці, наприкладі уроку на тему "Відсотки", щоб він був корисний і ефективний як для гіперактивних так і для всіх інших учнів класу
У
статті розглядається історія виникнення шкільної дошки від прадавньої до
мультимедійної. Дається коротка характеристика мультимедійної дошки і її
можливостей. Вказуються уроки, на яких доцільно використовувати мультимедійну
дошку, деталізують деякі види уроків, які стають особливо ефективними з її
використанням.
Ключові слова: мультимедійна дошка, навчання математики,урок-лекція, урок-провокація урок-конференція, урок
узагальнення і систематизації знань