Середа
2017-09-20
9:11 PM
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мультимедійна дошка на уроках математики в 5-6-х класах
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [12]


Для вчителів фізики
Загляніть!!!


Головна » Статті » Мої статті

Як провести ефективний урок на тему "Відсотки"?

На прикладі одного уроку з математики в 5 класі на тему «Відсотки» покажемо, як можна провести урок, не лише цікавий для всіх учнів, а й корисний.

Для цього пропонуємо скористатися додатковою дошкою - мультимедійною, або як її ще називають інтерактивною. дошки. Це своєрідний додатковий монітор комп’ютера, який має великі розміри і реагує на дотик. Повну презентацію до цього уроку можна викачати з сервера.

Актуалізацію опорних знань, отриманих на попередньому уроці, пропонуємо провести усно за допомогою завдань, що подаються на слайдах. Це завдання, в яких учні мають визначити, який відсоток площі фігури зафарбовано. Одне із завдань подано на малюнку 1.


Інший слайд містить квадрат, у якому 100 однакових клітинок різних кольорів. Учні мають визначити відсоток клітин кожного кольору.

Форма опитування за слайдом може бути такою. Вчитель адресує запитання до класу. Учні піднімають руки. Вчитель викликає якогось учня, той пропонує свій варіант відповіді; вчитель перепитує у класу, чи не має іншого варіанту, і лише потім на дошці з’являється правильна відповідь.

Важливо, щоб учні в 5 класі добре засвоїли зв'язок між відсотками і звичайними дробами, відсотками і десятковими дробами. Перевірити такі знання можна за допомогою діаграм, зображених на малюнку 2. Їх також слід подавати поступово. Учні мають назвати кількість відсотків, зафарбованих кожним кольором, і дроби, що їм відповідають. Так можна організувати роботу на уроці, якщо вчитель підготував презентацію в Power Point.


Працюючи в Smart Notebook завдання можна зробити ще цікавішим. Наприклад на дошці перед учнями три колонки: в першій – діаграми, в другій – відсотки, а в третій – звичайні дроби. Учні по черзі виходячи до дошки мають встановити відповідність між цими трьома обєктами, перетягуючи їх по дошці пальцями або стилем.

Закріпити ці навички можна за допомогою завдання, де потрібно розшифрувати якесь слово, порядок літер якого обумовлений правильно встановленою відповідністю між звичайними дробами і відсотками (мал. 3). Якщо презентація виконана в Power Point, то учні на своїх місцях намагаються розшифрувати слово, потім озвучують свої припущення і потім на дошці за допомогою анімації вже з’являється правильна назва країни (мал. 4), якщо ж урок проводиться за допомогою Smart Notebook, то переміщувати літери учні можуть прямо на дошці, ланцюжком.


Для того, щоб переключити увагу від чисел до інших об’єктів, і розширити знання учнів не лише з математики, а й з інших предметів далі учням можна запропонувати порівняти площі країни – Андорри і міста – Києва (мал. 5):

-                          На скільки км2 площа Києва більша площі Андорри?

-                          У скільки разів площа Києва більша площі Андорри?

-                          Який (приблизно) відсоток площі Києва становить площа Андорри?


Відповідь для учнів виявиться несподіваною і збагатить їх знання з географії.

Сучасні підручники з математики для 5 класу містять досить вправ для усного рахунку. Зазвичай усний рахунок за номерами у підручнику на уроці математики проходить так: вчитель ланцюжком або в довільному порядку викликає учнів, кожен з яких озвучують відповідь до одного з прикладів. Для гіперактивної дитини це справжнє випробовування, адже треба дочекатися своєї черги  і при цьому слідкувати за книжкою самому. Зазвичай, в таких ситуаціях, коли доходить черга до гіперактивного учня він або мовчить (бо не знає, який зараз приклад має розв’язати), або каже відповідь до будь-якого завдання. І тут виникають непорозуміння між вчителем і учнем.

Якщо ж провести усний рахунок за допомогою слайдів мультимедійної дошки, можна зробити його динамічнішим. На кожному слайді має бути не більше 5 прикладів, відтак кожен новий слайд буде привертати увагу і сприйматися як нове завдання, на яке кожного з учнів можуть викликати. Але ці слайди не мають бути однаковими. Наприклад. За допомогою схем та організаційних діаграм в Power Point усні приклади на знаходження дробу від числа або числа за його дробом можна подати у такому вигляді:

Задачі на відсотки є складними для всіх учнів, про що свідчать і результати контрольних робіт, екзаменів і ЗНО. Тому ця тема потребує якомога більше наочності у вигляді різних моделей.

На попередньому уроці учні ознайомились з поняттям відсотка і навчилися розв’язувати абстрактні задачі на відсотки. Прикладні задачі на відсотки для розуміння учнями є складнішими. І важливо, щоб учні навчилися правильно визначати вид текстової задачі на відсотки. В цьому може допомогти порівняльний аналіз цих задач, який може бути наведений на мультимедійній дошці.

Учні з попереднього уроку знають, що існують задачі на знаходження відсотка від числа і числа за його відсотком. Знають правила. Тепер ці знання можна систематизувати на слайді.


Вчитель звертає увагу на відмінності між цими задачами і одразу повторює з класом правила про знаходження числа за його відсотком і відсотка від числа.

Для кращого розуміння умов задач бажано складати скорочений запис до задач. Для того, щоб учням було легше в 6 класі, коли вони почнуть розв’язувати задачі на відсотки за допомогою пропорцій, уже в п’ятому можна їх привчити до певного виду запису скороченої умови до текстових задач на відсотки. Щоб надалі не виникало питань з оформлення задач, можна одну задачу розв’язати разом з учнями. Це також легко здійснити за допомогою мультимедійної дошки.

Задача. Цукровий буряк містить 14% цукру. Скільки цукру можна одержати з 500 ц буряка.

На дошці зявляється умова задачі та вже готова модель до цієї задачі у вигляді схеми.


Далі мають слідувати такі питання до учнів класу:

§      Про що йдеться в умові задачі? Як тільки учні визначать, що в задачі йдеться про буряк і цукор на дошці зявлятися 2 рядочки: Буряк і Цукор, що є частиною скороченого запису до цієї задачі.

§      Скільки відсотків припадає на цукор в буряку? 14%

§      Скільки відсотків припадає на весь буряк?  100%. Відсотки поступово зявляються у скороченому записі до задачі.

§      Скільки є буряка?  500ц

§      Скільки є цукру в такій масі буряка?  ?

§      Визначте вид цієї задачі на відсотки. Знаходження відсотку від числа

§      Як можна розв’язати таку задачу на відсотки?

Важливо звернути увагу учнів, що відсотки в скороченому записі пишуть під відсотками. А інші значення величин в іншому стовпчику. І що завжди на ціле припадає 100%.

Нехай учні озвучать способи розв’язування усно, а після того записи різних способів можуть з'явитися на дошці.

Розглядаючи другий спосіб розв’язування задачі, слід звернути увагу школярів на вміння правильно визначати вид задачі на відсотки. В цьому учням може допомогти скорочений запис і схема. Якщо нам відомо значення величини, якій відповідає сто відсотків, то це задача на знаходження відсотка від числа, а якщо це значення потрібно знайти, то це задача на знаходження числа за його відсотком.

До наступної задачі можна дати на дошці лише скорочений запис і схему, до наступної лише скорочений запис, а наступну учень може розв’язати самостійно біля дошки, декілька наступних задач, умови яких міститимуться на дошці, мають розв’язуватися учнями самостійно на своїх робочих місцях. Це забезпечить нарощення самостійної діяльності учнів.

Підсумок уроку може бути проведений у такий спосіб. На мультимедійній дошці поступово з’являються незакінчені фрази:

Я дізнався …             Я зрозумів ……       Тепер я точно знаю ….

Учням пропонується продовжити фрази так, щоб вони стосувалися теми уроку. Це навчить учнів не боятися висловлювати власну думку і вміти давати оцінку своїм діям.

Категорія: Мої статті | Додав: darina (2011-06-12)
Переглядів: 4776 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.2/4
Всього коментарів: 1
1  
hgfghf

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів


Наше опитування
Чи потрібно використовувати мультимедійну дошку на уроках математики в 5-6-х класах і як часто?
Всього відповідей: 343



Любите подорожувати?
Загляніть!!!


Міні-чат


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz