Середа
2017-09-20
9:07 PM
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мультимедійна дошка на уроках математики в 5-6-х класах
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [12]


Для вчителів фізики
Загляніть!!!


Головна » Статті » Мої статті

Методичні умови ефективного використання мультимедійної дошки в процесі навчання математики в 5-6 класах

Методичні умови ефективного використання мультимедійної дошки в процесі навчання математики в 5-6 класах

На основі проведеного аналізу методологічних, психолого-педагогічних і гігієнічних заса д використання мультимедійних технологій у процесі навчання, особливостей використання мультимедійної дошки на уроках математики в 5 – 6 класах і з урахуванням побудованої дидактичної моделі відповідної методичної системи навчання нами були встановлені основні методичні умови ефективного використання мультимедійної дошки в процесі навчання математики в 5-6 класах.

1. Комплексне та системне використання мультимедійної дошки з постійним урізноманітненням форм і методів її експлуатації у навчанні математики учнів 5 – 6 класів.

Використання мультимедійної дошки має носити системний, а не епізодичний характер, підпорядковуватись меті, змісту, методам і формам навчання, а також віковим особливостям учнів і відповідним гігієнічним вимогам. У навчальному процесі математики мультимедійну дошку слід поєднувати з традиційною дошкою та іншими засобами навчання, змінюючи її місце і призначення на уроці, оскільки монотонне її застосування знижує увагу учнів та інтерес до навчання.

2. Цілеспрямоване планування використання мультимедійної дошки у навчанні математики стосовно теми і мети уроку, функцій та тривалості використання на даному уроці.

Здійснюючи календарно–тематичне планування вивчення математики на кожний семестр слід виокремити теми, вивчення яких безумовно потребує використання мультимедійної дошки (ілюстрація нових понять, моделювання процесів, забезпечення швидкого зворотного зв’язку тощо). У процесі підготовки до уроку визначаються місце і функції мультимедійної дошки, а також регламентується тривалість її використання.  

3. Забезпечення кабінетів, у яких працює вчитель математики, мультимедійними дошками однієї модифікації.  

Існує багато видів і модифікацій мультимедійних дошок, але ідеальної (універсальної) – не існує. Бажано, щоб в одній школі були дошки переважно однієї чи двох модифікацій. У цьому випадку можна: простіше організувати процес навчання вчителів; уніфікувати технічну складову підготовки та проведення уроку; використовувати один електронний варіант уроку для учнів однієї паралелі в різних класних кімнатах; проводити в одному кабінеті з мультимедійною дошкою уроки з різних навчальних дисциплін. Для кабінетів математики доцільно обирати мультимедійні дошки з простим програмним забезпеченням і управлінськими функціями та з доступною методичною підтримкою з боку виробника.

4. Оволодіння учителями інформаційно-комунікаційними технологіями та постійна їх самоосвіта у напрямі опанування мультимедійною дошкою та вдосконаленням педагогічної майстерності щодо її використання.

Ефективність застосування в навчальному процесі мультимедійної дошки в першу чергу залежить від обізнаності вчителів з технічними характеристиками та дидактичними особливостями її використання, а також від бажання і уміння вчителів працювати на комп’ютері під час підготовки і проведення уроків. Щоб зацікавити учнів математикою і стимулювати їх до навчання, сучасний вчитель має бути спроможний конкурувати з такими пристроями як комп’ютер, Iphone та PCP, а тому повинен урізноманітнювати процес навчання за допомогою інформаційно-комунікативних технологій.

5. Ознайомлення учнів з правилами роботи з мультимедійною дошкою, можливостями її використання та окремими аспектами програмного забезпечення.

У навчанні математики особливе значення має самостійна діяльність учнів (на уроці і в позаурочний час). Для ефективного використання мультимедійної дошки слід ознайомлювати учнів з її функціональними особливостями починаючи вже з 5-го класу, щоб учні могли використовувати набуті знання під час усього періоду навчання в школі. Учні впевненіше працюватимуть на мультимедійній дошці, свідомо використовуючи основні її функції. Вони також зможуть набувати знань у процесі самостійного експериментування з об’єктами навчання, самостійно створювати презентації до теми з історичними відомостями чи ілюстративним матеріалом, а згодом навчаться використовувати отримані знання на інших уроках і під час дистанційного навчання.

6. Дотримання гігієнічного нормування температурного і шумового режимів, освітлення дошки і робочого місця учнів, зображень і написів на презентаціях, а основне - тривалості безперервної роботи учнів в умовах використання мультимедійної дошки.

Використання мультимедійної дошки змінює мікроклімат навчального середовища і технологію навчального процесу. Для учнів 5 – 6 класів не дозволяється використовувати безперервно роботу мультимедійної дошки більше 20 хвилин за один урок. Розклад занять слід складати так, щоб уроки з використанням мультимедійної дошки чергувалися з традиційними, на яких така дошка не використовується. Під час підготовки і подання навчального матеріалу на мультимедійній дошці слід враховувати принципи зорового сприйняття відомостей і фактори, що впливають на нього (використання кольорів, розміщення і структурування матеріалу, шрифти і їх розміри, естетичні фактори тощо). Використання мультимедійної дошки слід поєднуватися з традиційним унаочненням навчального матеріалу, що дозволить послабити навантаження на підростаючий дитячий організм.

7. Наявність у вільному доступі програмного забезпечення та його методичної підтримки з боку виробника мультимедійної дошки, а також банку різноманітних методичних розробок та конструкторів уроків (позакласних заходів).

Підготовку до уроку вчитель здебільшого здійснює вдома на власному комп’ютері, де необхідно встановити відповідне програмне забезпечення. Уроки з використанням мультимедійної дошки вимагають від вчителя творчості й додаткового часу на підготовку. Інтенсифікувати цей процес допомагають різні ППЗН та готові презентації до уроків, підготовлені іншими вчителями. Створення кожним учителем математики власної медіатеки дає змогу вчителям обмінюватися вже готовими презентаціями, удосконалювати їх та неодноразово використовувати на уроках і в позаурочний час.

8. Активізація міжсуб’єктних стосунків у спільній діяльності вчителя й учнів, створення емоційного налаштування учнів до свідомої та активної роботи на уроці, підвищення рівня їх математичної та загальної культури.

Атмосфера співробітництва у процесі навчання, постійна взаємодія вчителя й учнів позитивно впливають на емоційний стан та професійну діяльність учителя і рівень навчально-пізнавальної активності учнів. За цих умов посилюється інтерес до навчання математики в обох сторін. Учитель намагається розширити і поглибити зміст навчального матеріалу за рахунок збагачення арсеналу засобів навчання (цілеспрямоване використання мультимедійної дошки), а також збільшити час на розв’язування цікавих задач і задач з логічним навантаженням. За наявності мультимедійної дошки й умінь нею користуватися учні намагаються показати однокласникам і вчителю додаткові відомості з теми, що вивчається, ініціюють власні виступи, організовують конкурси тощо.

Отже, мультимедійна дошка має багатоаспектне застосування і займає одне з центральних місць у навчанні математики. Методичні особливості мультимедійної дошки забезпечують інтенсифікацію навчального процесу і уможливлюють її використання в 5 – 6 класах. Для ефективного використання мультимедійної дошки у процесі навчання математики учнів 5 – 6 класів слід цілеспрямовано конструювати навчальний процес, враховуючи визначені вище методичні умови.



Категорія: Мої статті | Додав: darina (2012-08-03)
Переглядів: 1517 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів


Наше опитування
Чи потрібно використовувати мультимедійну дошку на уроках математики в 5-6-х класах і як часто?
Всього відповідей: 343



Любите подорожувати?
Загляніть!!!


Міні-чат


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz