Неділя
2018-02-25
2:45 AM
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мультимедійна дошка на уроках математики в 5-6-х класах
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [12]


Для вчителів фізики
Загляніть!!!


Головна » Статті » Мої статті

МУЛЬТИМЕДІЙНА ДОШКА У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ

Навчальна дошка – один з невід’ємних атрибутів навчального процесу. Коли стародавні люди хотіли передати свій досвід наступним поколінням – вони малювали малюнки в печерах, пізніше – витискували написи на глиняних або навощених дощечках; писали на папірусі, пальмовому листі, бамбукових і дерев’яних дощечках, на шовку; видовбували заповіді на кістках та панцирах черепах, скрижалях (кам’яних дощечках) тощо.

Тепер же, коли вчитель хоче передати свій досвід учням і надати їм знань з якогось предмету, він використовує дошку. Говорити про появу дошки можна починаючи з ІІІ ст. до н.е. Приблизно у 18 столітті у школах Європи з’явилися аспідні дошки (грифельні дошки). Писали по аспідним дошкам грифелем – паличкою чи стержнем з грифельного сланцю. Пізніше з’явилися дошки з  інших матеріалів. За кабінетної системи почали використовувати різновиди форм дошок: розсувні, з декількома елементами, комбіновані (де одна з робочих поверхонь може бути магнітною). Маркерна дошка – сталева дошка, покрита емаллю білого кольору. Пишуть по ній спеціальними маркерами, написи можна стерти спеціальною сухою губкою.

Мультимедійна дошка (її ще називають інтерактивною) – це сенсорна панель, що працює в комплексі з комп'ютером і проектором. Перші такі дошки були випущені компанією SMART Technologies в 1991 році. Викладачі стали першими, хто усвідомив великий потенціал електронних мультимедійних дошок для навчання.

За допомогою мультимедійної дошки вчитель може: інтенсифікувати навчальний процес, урізноманітнити наочність, підвищити інтерес учнів до предмету; навчити школярів здобувати знання самостійно в мережі Інтернет, представляти результати своєї роботи, використовувати різні програмні засоби.

Готуючись до уроку з мультимедійною дошкою вчитель може використовувати вже готові програмні засоби, відео, презентації, або створювати їх самому (в цьому звісно допомагає Інтернет). Мультимедійну дошку можна використовувати протягом усього уроку, а можна лише на одному з етапів уроку, коли це доречно або необхідно. Існують декілька типів уроків, які стануть для учнів значно цікавішими, якщо використати мультимедійну дошку: урок-лекція, урок-провокація, урок-конференція, урок узагальнення і систематизації знань, уроки-тестування, інтегровані уроки, ділові ігри тощо. Зупинимося детальніше на деяких з них.

Урок-лекція. Використовуючи мультимедійну дошку на уроці-лекції вчитель може дати вдвічі більше інформації за один і той самий час. Крім того, в освітній процес залучається весь клас, оскільки електронні дошки досить привабливі і витримують конкуренцію з популярними серед учнів електронними пристроями (MP3-плеєрами, мобільними телефонами і кишеньковими іграми). Пояснення вчителя доповнюється фотографіями, малюнками, анімаціями, відео, текстом тощо. Бажано використовувати звуковий супровід або звукові ефекти, і дотикальні слайди для учнів. В такому випадку задіяні різні види рецепторів і різні види пам’яті, що дає змогу запам’ятати матеріал усім учням у класі. Учні можуть не записувати зміст почутого, оскільки нотатки з даної теми (або презентацію до уроку) вчитель може роздрукувати учням, переписати на флешку або вислати електронною поштою. Відтак у учнів з’являється дидактичний матеріал, що полегшує процес відтворення інформації, що була почута на уроці. Все це робить урок-лекцію значно ефективнішим.

Урок узагальнення і систематизації знань. За допомогою схем, таблиць, динамічної наочності можна подати вивчений раніше матеріал структуровано і компактно. За допомогою гіперпосилань встановлюються зв'язки між окремими відношеннями або поняттями. Доцільно використовувати слайди з попередніх уроків, які допомагають учням швидко пригадати пройдений матеріал. За допомогою мультимедійної дошки можна організувати колективне чи індивідуальне тестування з подальшим аналізом відповідей.

Урок-провокація – це весь урок або окрема його частина, коли вчитель навмисно допускає помилки з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів та перевірки рівня засвоєння вивченого раніше матеріалу. Перед початком уроку учнів можна попередити, що сьогодні на них чекає урок-провокація. Уроки-провокації добре використовувати як уроки закріплення знань, умінь і навичок. Використання при цьому мультимедійної дошки розширює можливості вчителя. Учням демонструють текст, малюнок, схему, формули, задачі і їх розв’язання, теореми і їх доведення. Учні, виходячи до дошки, можуть виправляти помилки червоним кольором. До речі, ці виправлення можна зберегти, додати ще декілька своїх (можливо не правильних) і надати вже в такому виді іншому класу (можливо слабшому) для перевірки чи правильно зроблені виправлення.

Урок-конференція. Відповідно до визначеної теми конференції, вчитель заздалегідь роздає теми, доповіді на які мають підготувати учні. Доповідь кожного учня має підкріплюватися наочністю, і в цьому випадку в пригоді стане мультимедійна дошка і програмний засіб Power Point, в якому учні створюють презентацію.

Ефективність уроків, проведених за допомогою мультимедійної дошки, підтверджують необхідність її впровадження в навчальний процес. Звісно, не потрібно перебільшувати місце і значення мультимедійної дошки. Всі переваги проведення уроків з комп’ютерними технологіями починають одразу зникати, якщо не знати міри.

Категорія: Мої статті | Додав: darina (2011-04-06)
Переглядів: 2035 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів


Наше опитування
Чи потрібно використовувати мультимедійну дошку на уроках математики в 5-6-х класах і як часто?
Всього відповідей: 361



Любите подорожувати?
Загляніть!!!


Міні-чат


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz