Четвер
2017-11-23
10:28 AM
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мультимедійна дошка на уроках математики в 5-6-х класах
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [12]


Для вчителів фізики
Загляніть!!!


Головна » Статті » Мої статті

Ретроспективний аналіз використання «дошки» для навчання

Дошка – слово запозичене в праслов’янську мову з латинської, походить від латинського discus – «круг, блюдо». Це вказує на те, що зароджувалася дошка як засіб для горизонтального унаочнення навчального матеріалу. Про це свідчать різноманітні зображення давніх навчальних дошок. Ймовірно до винайдення спеціальних дошок для навчання використовувалися об’єкти навколишнього середовища, створені природою – стіни печери, пісок, скелі.

З часом дошка стає невід’ємним атрибутом навчального закладу. Приблизно у 18 столітті у школах Європи з’явилися аспідні (грифельні) дошки. Аспідна дошка - пластина, виготовлена з твердого чорного сланцю - аспіда. На таких дошках учні писали грифелем, тому їх найчастіше називали грифельними. Спочатку вони кріпилися на столах, а згодом їх почали розташовувати вертикально, прикріплюючи до дерев’яних ніжок, щоб дошку можна було переносити. З того часу і досі класні дошки набули вертикального розташування, що дає можливість більшій кількості людей сприймати нанесені на неї відомості.

Пізніше для виготовлення вертикальної шкільної дошки використовували різний матеріал чорного кольору, а писали на ній крейдою. Саме тому англійською мовою традиційну навчальну дошку називають – black board (чорна дошка).

В 70-х роках минулого століття, разом із запровадженням кабінетної системи в школі, почали з’являтися різновиди дошок з лінолеуму (коричневі) чи скла (зелені). Такі дошки були розсувні або з двома "крилами”: одне з накресленими лініями для письма, а друге у клітинку – для уроків математики. На той час також почали зявлятися комбіновані дошки, в яких одна з робочих поверхонь була магнітною.

Пізніше стали запроваджуватися маркерні дошки – сталева дошка, покрита емаллю білого кольору. Пишуть по ній спеціальними маркерами, написи можна стерти спеціальною сухою губкою. Паралельно як додаткові дошки почали зявлятися паперові дошки – це великі паперові блокноти, листочки яких можна відривати. Такі дошки називають фліп-чарти. Їх використовують для проведення конференцій, семінарів, тренінгів.

На початку ХХІ століття поруч зі звичайними шкільними дошками у класах почали використовувати мультимедійні дошки у різних модифікаціях Такі дошки дуже швидко набули популярності, хоча до цього часу не визначено однозначно їх назву. В світовій практиці для їх назви використовуються терміни «розумна дошка», «біла дошка», «інтерактивна дошка», «мультимедійна дошка».

Інтерактивність (або відкритість до спілкування) – це поняття, яке розкриває особливості взаємодії між об’єктами і можливості отримувати різні види інформації та реагувати на них. У наші дні цей термін набуває особливого значення. Інтерактивний – це такий, що має здатність взаємодіяти чи знаходитись в режимі бесіди, діалогу з чим-або ким-небудь (комп’ютером, людиною). Отже, інтерактивна дошка — це дошка, що взаємодіє з учнем. Зрозуміло, що термін «інтерактивна дошка» не є коректним, але з його допомогою намагаються відобразити суб’єктивні відчуття від інформації, яка «оживає» під пальцями, що торкаються поверхні дошки.

На нашу думку, найкраще відображає особливості і можливості нової дошки інша назва, а саме – мультимедійна дошка, тому надалі будемо використовувати саме цей термін.

Мультимедіа - технології, які за допомогою комп'ютера уможливлюють інтегрування різних інформаційних середовищ і способів обміну інформацією на одному носію.  

Мультимедійна дошка – це не самодостатній пристрій. Це чуттєва до дотику панель, яка працює в комплексі з комп’ютером і проектором. Можна сказати, що це своєрідний додатковий монітор комп’ютера, що має великі розміри і реагує на дотик. Перші інтерактивні дошки були випущені компанією SMART Technologies в 1991 році. Нині у світі існує 11 основних виробників мультимедійних дошок. Найпоширенішими у навчальному процесі є дошки таких торгових марок: «SMART Technologies», «Panasonic», «Hitachi», «Webster», «Polyvision», «PROMETHEAN ltd».

Залежно від принципу, покладеного в основу роботи, мультимедійні дошки поділяють на такі види: оптична (інфрачервона), сенсорна, дошка з вбудованою системою мікро точок, електромагнітна, конденсаторна, лазерна, ультразвукова, дошка з внутрішнім інфрачервоним відбиттям та інші.

Багато шкіл України вже мають мультимедійні комплекси, до яких входить: мультимедійна дошка, комп’ютер і проектор. До кожного такого комплексу входить програмне забезпечення, розроблене компанією-виробником. Зокрема комплексне оснащення шкільних предметних кабінетів мультимедійними засобами здійснювала компанія «Квазар-Мікро» (Україна). До складу їх мультимедійного інтерактивного предметного кабінету входять: навчальний мультимедійний інтерактивний комплекс (дошка ActivBoard виробництва компанії PROMETHEAN ltd (Великобританія) з електронними олівцями, бездротовим планшетом вчителя, системою дистанційного інтерактивного тестування та моніторингу знань); мультимедійний проектор; комп’ютер учителя; навчальне програмне забезпечення та методичні матеріали до нього тощо.

Мультимедійні комплекси поєднують у собі можливості класичної дошки і комп’ютера. Управління дошкою і програмами комп’ютера здійснюється безпосередньо з поверхні дошки за допомогою курсору мишки, або з екранної клавіатури, що виведена на поверхню дошки (подібно до звичайного комп’ютерного монітора). Роль курсору мишки на цьому вторинному моніторі з сенсорною поверхнею виконує будь-який твердий предмет, зокрема палець, фломастер або указка. Редагувати інформацію можна в реальному часі. Програмні засоби, що входять у комплект, дають можливість вибирати розміри та колір робочої поверхні дошки, освітлення чи затемнення деякої області дошки, швидко малювати геометричні фігури, графіки та інші об’єкти наочності, розпізнавати рукописні літери і перетворювати їх на друковані, зберігати записані відомості та багато іншого. Саме такими дошками активно поповнюються сучасні школи.

За допомогою програмного забезпечення Smart Notebook на Smart дошках можна рухати зображені об’єкти. Учням подобається виконувати завдання, пов’язані з сортуванням заданих об’єктів. Це можуть бути наприклад, числа чи геометричні фігури. Крім цього, за допомогою гіперпосилань, можна показати учням різні види розглядуваних об’єктів, взаємозв’язки між ними, їх символи і терміни тощо. За допомогою програмного забезпечення мультимедійної дошки можна не лише показувати готові об’єкти, а й у реальному часі розглянути послідовність їх створення. Якщо, крім власне мультимедійної дошки, кожен учень в класі має індивідуальну мишку, то за допомогою спеціальних безкоштовних програм Microsoft Mouse Mischief можна проводити колективне тестування, а результати одразу виводити на мультимедійну дошку.

Мультимедійна дошка суттєво відрізняється від білого екрану. Маючи комп’ютер, проектор і білий екран вчитель теж може унаочнювати матеріал та проводити уроки, але в цьому випадку проектор просто відображає збільшене зображення, що є на моніторі комп’ютера.

Технічні можливості мультимедійної дошки забезпечують її особливу роль серед інших засобів навчання. Органічне поєднання традиційної та мультимедійної дошок дозволяє зробити навчальний процес більш гнучким і ефективним. Якість навчального процесу підвищується завдяки гармонійному поєднанню традиційних та інноваційних форм, засобів і методів подання нового матеріалу та формування знань та навичок в учнів. І все ж, яскрава картинка на екрані – це лише засіб і спосіб подачі навчального матеріалу. Найважливішим на уроці є жива взаємодія вчителя і учня, постійний обмін інформацією між ними, мотивація навчання, спонукання до мислення, активізація навчально-пізнавальної діяльності.


Категорія: Мої статті | Додав: darina (2011-09-15)
Переглядів: 1233 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів


Наше опитування
Чи потрібно використовувати мультимедійну дошку на уроках математики в 5-6-х класах і як часто?
Всього відповідей: 351



Любите подорожувати?
Загляніть!!!


Міні-чат


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz