Середа
2017-09-20
9:10 PM
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мультимедійна дошка на уроках математики в 5-6-х класах
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [12]


Для вчителів фізики
Загляніть!!!


Головна » Статті » Мої статті

Урок узагальнення з використанням мультимедійної дошки

Д. В. Васильєва

Ліцей «Престиж» 

Уроки повторення, систематизації та узагальнення знань з використанням мультимедійної дошки 

Для школи традиційною і основною є класно-урочна форма навчання, ключовим компонентом якої є урок. Оскільки кожний урок має ті самі структурні компоненти, що і процес навчання в цілому (цільовий, змістовий, стимуляційно-мотиваційний, операційно-діяльнісний, контрольно-регулювальний та оцінно-результативний), то ефективність навчального процесу залежить від ефективності кожного з уроків.

Значна увага педагогів і психологів приділяється поділу уроків на типи і види за різними ознаками. К.Д. Ушинський. виділив чотири типи уроків: 1) змішані уроки, метою яких є повторення вивченого, пояснення і закріплення нового матеріалу; 2) уроки усних вправ; 3) уроки письмових вправ; 4) уроки перевірки й оцінки знань, які проводяться після певного періоду навчання та наприкінці навчального року.

У сучасній дидактиці (В.О. Онищук, М.А Сорокін, М.І. Махмутов та ін.) основними типами уроків, які проводяться в школі, є такі:
1) комбіновані (змішані);    2) уроки засвоєння нових знань;    3) уроки засвоєння навичок і умінь;  4) уроки застосування знань, навичок і умінь;  5) уроки узагальнення і систематизації знань;  6) уроки перевірки, оцінки і корекції знань, навичок і умінь.

У методиці математики наведена вище типізація уроків дещо конкретизується, зокрема виокремлюється урок повторення, систематизації й узагальнення знань. Цей тип уроків є невід’ємною складовою навчання математики і найбільш складним за способом організації та методикою проведення. Ефективним засобом інтенсифікації уроків повторення, систематизації й узагальнення знань з математики є мультимедійна дошка.

Мета статті – розкрити ефективність використання мультимедійної дошки на уроках повторення, систематизації й узагальнення знань з математики в 5-х класах.

Існують різні підходи, щодо частоти проведення уроків повторення, систематизації й узагальнення знань з математики. На нашу думку в 5 класі доцільно проводити такі уроки один раз на 3 – 4 тижні, тобто через 10 – 15 уроків. Пропонуємо проводити уроки повторення, систематизації й узагальнення знань після вивчення таких тем:

1. Натуральні числа. Додавання і віднімання натуральних чисел.

2. Геометричні фігури. Множення натуральних чисел.

3. Ділення натуральних чисел. Буквені вирази і рівняння.

4. Геометричні фігури. Величини та їх значення.

5. Дробові числа і звичайні дроби.

6. Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів.

7. Множення десяткових дробів.

8. Ділення десяткового дробу.

9. Елементи прикладної математики.

Як бачимо, майже кожний з перерахованих уроків містить відомості про числа і дії над ними. Саме тому невід’ємним компонентом кожного уроку мають стати вправи на виконання дій, зокрема усні. На початку кожного уроку повторення, систематизації й узагальнення знань учням бажано запропонувати виконати тестові завдання, за допомогою яких з’ясувати, наскільки швидко і правильно учні виконують обчислення. Це можуть бути завдання з підручника чи оригінальні, підготовлені вчителем спеціально для даного класу. Основне, щоб кожен учень мав можливість самостійно відповісти на кожне з тестових завдань і перевірити правильність розв’язання. Після вивчення теми 1 «Натуральні числа. Додавання і віднімання натуральних чисел» пропонуємо учням виконати тестові завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді. За наявності мультимедійної дошки таку роботу можна організувати як колективну: на дошці поступово подаються завдання у двох варіантах, а учні відмічають відповіді у заздалегідь підготовлених картках. Після закінчення тестування учні обмінюються картками і звіряють відповіді з правильними, які вчитель або один з учнів, подає на дошці.

Якщо, крім власне мультимедійної дошки, кожен учень в класі має індивідуальну мишку, то за допомогою спеціальних безкоштовних програм Microsoft Mouse Mischief [3, ] можна проводити колективне тестування, а результати одразу виводити на мультимедійну дошку.

Роботу з усними вправами можна організовувати й фронтально. З цією метою використовуються PowerPoint-презентації. На мультимедійній дошці можна урізноманітнювати способи подання завдань, швидко змінювати їх, висвітлювати правильні відповіді. Все це посилює інтерес і зміцнює увагу учнів до завдань.

Наприклад. Під час уроку  повторення, систематизації й узагальнення знань з теми 6. «Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів» на мультимедійній дошці можна послідовно демонструвати малюнки 1 і 2 з написом «Знайдіть суму». Для першого малюнку вчитель вказує, яка з вправ виконується першою, а для другого пояснює, що до числа, записаного в центрі слід додати кожне з інших чисел. Для сильніших учнів можна запропонувати знайти суму трьох чисел (5,5 і два зовнішні, які стоять поруч). Учні мають не тільки вказати правильну відповідь, але й прочитати кожен з доданків. У такий спосіб формується також і культура математичної мови.

        

 

 

 

 


           Рис. 7                                                     Рис. 8

 

За допомогою програмного забезпечення мультимедійної дошки можна не лише показати готові діаграми, а й у реальному часі розглянути послідовність їх створення. Крім цього за допомогою гіперпосилань, можна нагадати учням різні види розглядуваних об’єктів. Їх учитель може створити заздалегідь, або безпосередньо на уроці на основі пакету ««GRAN-3D».

Для визначення площ многокутників та інших геометричних фігур на уроці повторення, систематизації та узагальнення знань з математики в 5 класі в реальному часі можна використовувати програму  «GRAN-2D», детально про це описано в роботі [1, 47 - 51].

Використання педагогічних програмних засобів, зокрема пакету «GRAN», для підтримки навчання математики набуває все більшого розповсюдження. Цьому сприяє не тільки широка комп’ютеризація шкіл, а і наявність відповідного програмного забезпечення. Особливої уваги заслуговують програмні продукти, що створюються українськими розробниками. Саме такі програми розраховані на вітчизняну методичну систему навчання математики, а відповідні посібники орієнтовані на шкільні підручники, прийняті в українських школах [4, 70].

Категорія: Мої статті | Додав: darina (2011-06-10)
Переглядів: 2390 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів


Наше опитування
Чи потрібно використовувати мультимедійну дошку на уроках математики в 5-6-х класах і як часто?
Всього відповідей: 343



Любите подорожувати?
Загляніть!!!


Міні-чат


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz