Четвер
2017-11-23
10:25 AM
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мультимедійна дошка на уроках математики в 5-6-х класах
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [12]


Для вчителів фізики
Загляніть!!!


Головна » Статті » Мої статті

Види мультимедійних дошок та дидактичні особливості їх використання

 Особливістю сучасних дітей є те, що вони дуже рано починають отримувати відомості з різних електронних джерел: телевізорів, DVD програвачів, відеомагнітофонів, комп'ютерів, мобільних телефонів тощо. Зображення з екранів електронних засобів малюки сприймають простіше і швидше, ніж дорослі. Діти краще опановують будову електронних засобів та правила роботи з ними. Сучасні учні 5 – 6 класів, які виросли на телебаченні, комп'ютерах і мобільних телефонах, у навчанні потребують швидкозмінної візуальної інформації та постійної зорової стимуляції. Такому способу подання навчальної інформації відповідають мультимедійні дошки.

Мультимедійна дошкаце універсальний технічний засіб візуальної комунікації і навчання, в якому поєднуються характеристики звичайної дошки і новітніх комп’ютерних технологій. З її допомогою не просто відображається те, що відбувається на комп'ютері, а здійснюється двосторонній взаємозв’язок між учителем і комп’ютером, за певних умов це може бути і тристороння взаємодія – учитель, учень і комп’ютер.

Мультимедійна дошка, що працює, зазвичай включає 4 компоненти:   комп’ютер, мультимедійний проектор,  відповідне програмне забезпечення, спеціальна панель, яка, власне, і є дошкою. 

Мультимедійний проектор і мультимедійна дошка підключаються до комп'ютера. Зображення з монітора комп'ютера передається через проектор на мультимедійну дошку. Дотики до поверхні мультимедійної дошки здійснюються спеціальними маркерами або пальцями і передаються на комп'ютер за допомогою кабелю або через інфрачервоний зв'язок. Подані імпульси зчитуються та інтерпретуються спеціальним програмним забезпеченням, установленим на комп'ютері.

Мультимедійні дошки можуть бути прямого або зворотного проектування. За умови прямого проектування проектор знаходиться перед поверхнею мультимедійної дошки, а вчитель чи учень, які перебувають біля дошки, можуть частково загороджувати собою деякі зображення. Щоб цього не сталося, проектор підвішують під стелею якомога ближче до дошки, об'єктив нахиляють донизу, а деякі спотворення зображення компенсують за допомогою системи цифрової корекції.

У дошки зворотного проектування проектор знаходиться позаду екрану, який працює на просвіт. Такі дошки дорожчі, а їх монтаж у класній кімнаті вимагає залучення додаткової площі. але при цьому зменшується негативний вплив дії проектора на учнів і вчителя.

Останнім часом популярними стали проектори з короткофокусним об'єктивом, які кріпляться зверху до дошки (спеціальної панелі) за допомогою штанги. Окремі моделі мультимедійних дошок можуть бути оснащені спеціальними кишеньковими комп'ютерами для обміну даними з мультимедійною дошкою. Деякі (дорожчі) моделі мультимедійних дошок не використовують проектор, а є великою сенсорною плазмовою панеллю.

За способом улаштування і функціонування мультимедійні дошки бувають кількох типів. Охарактеризуємо принцип дії найбільш уживаних.

1. Дошки, що фіксують опір поверхні при дотику. Такі дошки мають м'яку, гнучку поверхню, подібну до вінілу, що складається з двох частин. Матеріал, що фіксує опір, відділяється невеликим проміжком від іншого шару поверхні дошки і передає сигнали на комп'ютер, якщо спрацьовує спеціальна мембрана. Такі дошки можуть управлятися не лише спеціальними маркерами, але і дотиком до дошки рукою чи іншим предметом. Спеціальні маркери можуть бути налаштовані (у програмному забезпеченні, що додається) на відображення різних кольорів.

2. Дошки, що фіксують електромагнітні імпульси. Ці дошки подібні традиційним – їх поверхня тверда. Вони управляються спеціальними електромагнітними ручками (маркерами), які працюють на батареях. Поверхня дошки покрита сіткою тонких дротів, що фіксують невелике магнітне поле, яке випромінюється маркером.

3. Лазерні дошки. Ці дошки мають тверду робочу поверхню з інфрачервоними лазерними сканерами, встановленими на поверхні. Ці сканери виявляють рух спеціальної ручки, закодований колір і передають отримані відомості на комп'ютер.

В Україні використовують різні мультимедійні дошки як за принципом дії так і за виробником.

Деякі мультимедійні дошки додатково супроводжуються системами голосування, планшетами і іншим супутнім устаткуванням, яке дозволяє організувати індивідуальний і колективний зворотний зв'язок з учнями з мінімальними витратами часу.

Мультимедійні дошки поділяють також за кількістю користувачів: розраховані на одного користувача; розраховані на багатьох користувачів.

На деяких мультимедійних дошках, режим для роботи кількох користувачів попередньо треба включати окремо від звичайного режиму (наприклад, при переході від пояснення вчителем нової теми до роботи декількох учнів на дошці потрібно буде перемкнути режим роботи). Це не так складно, але все-таки може зайняти деякий час, а записи, зроблені в звичайному режимі, можуть бути втрачені. Інколи з дошкою поставляється декілька маркерів, але в кожного своя функціональність: наприклад, один маркер – вчителя, інший – учня. В цьому випадку головне не переплутати.

На інших дошках режим розрахований на багато користувачів організований через розділення поверхні дошки на декілька ділянок: кожен – для свого користувача. Такий варіант підійде, якщо кожному учневі дати своє завдання, або якщо кожен буде писати свій спосіб розв’язання задачі, але вони не зможуть використовувати одні й ті ж об’єкти, що вже знаходяться на дошці. У дошці від фірми Pаnasоnic (Elite Panaboard) звичайним режимом є робота багатьох користувачів і поверхня роботи користувачів – загальна.

Ідеальної (універсальної) мультимедійної дошки не існує, а тому під час оснащення школи такими дошками слід звертати увагу не тільки на вартість, технічні характеристики і зовнішню привабливість дошки, а й на те, хто буде використовувати ці дошки. Оскільки від особливостей програмного забезпечення дошки суттєво залежить швидкість і якість освоєння вчителем її функцій та ефективність подальшого використання на уроках, то дошки для кабінетів математики слід обирати з простим програмним забезпеченням і з доступною методичною підтримкою з боку виробника. Відомо, що деякі виробники для популяризації власних мультимедійних дошок створюють спеціальні сайти, на яких подаються дидактичні та методичні матеріали, колекції картинок та інтерактивних модулів, оновлені програмні забезпечення тощо.

Бажано, щоб в школі використовувалися дошки переважно однієї чи двох модифікацій. У цьому випадку є можливість:

-    простіше організувати процес навчання вчителів ефективній експлуатації дошки, 

-    уніфікувати технічну складову підготовки та проведення уроку,

-    використовувати один електронний варіант уроку для учнів однієї паралелі в різних класних кімнатах;

-    проводити в одному кабінеті (де є мультимедійна дошка) інтерактивні уроки з різних навчальних дисциплін.

На нашу думку для проведення уроків математики найкраще підходить дошка Smart Board. Вона поєднує у собі потужне програмне забезпечення і прості управлінські функції.

Категорія: Мої статті | Додав: darina (2011-09-24)
Переглядів: 7960 | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів


Наше опитування
Чи потрібно використовувати мультимедійну дошку на уроках математики в 5-6-х класах і як часто?
Всього відповідей: 351



Любите подорожувати?
Загляніть!!!


Міні-чат


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz